Posiadanie, aktualizowanie i prowadzenie wizytówki Google Moja Firma to Twój obowiązek, jeśli chcesz zaistnieć na lokalnym rynku. Wiadomo bowiem, że w poszukiwaniu jakiejkolwiek firmy lub sklepu, konkretnych produktów czy usług, użytkownicy nie analizują ofert wszystkich punktów udostępnianych im przez Google Maps. Zazwyczaj decydują się na te, które znajdują się w pierwszej trójce – TOP 3, maksymalnie piątce – TOP 5. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z pozycjonowaniem wizytówki Google, to możesz mieć problem z tym, aby osiągnąć wysokie miejsca na kluczowe frazy związane z Twoim biznesem. Chcesz wiedzieć, w jaki sposób poprawić pozycję swojej firmy w Google Maps? Przed Tobą 3 wskazówki.
Opis firmy stanowi bardzo ważny element wizytówki GMF. To właśnie w tym miejscu dostarczasz użytkownikom podstawowych informacji na temat swojej działalności. Co istotne, opis firmy uznawany jest za jeden z ważniejszych czynników mających udział w pozycjonowaniu wizytówki Google Moja Firma. Napisz więc, co oferuje Twoja firma, co wyróżnia ją na tle konkurencji, jakie są jej charakterystyczne cechy – co sprawia, że jest wyjątkowa i dlaczego warto się nią zainteresować. Zadbaj, aby opis firmy w GMF był wyważony – z jednej strony dostarczający informacji, przydatny dla klientów, z drugiej przedstawiający Twoją firmą jako profesjonalną, nowoczesną i unikalną. Przyłóż się do tego zadania – raz skonstruowany i udostępniony opis firmy będzie Ci służył, dopóki zawarte w nim wiadomości pozostaną prawdziwe i aktualne.
W przypadku opisu firmy nie nastawiaj się na rozbudowane zdania, kwieciste sformułowania. Pisz krótko, zwięźle i na temat – do dyspozycji masz 750 znaków. Dla jednych to mało, dla innych zupełnie wystarczająco. Zapewniam Cię, że przy odpowiednim doborze informacji, bez problemu stworzysz użyteczny i niepowtarzalny opis własnej firmy.
Opis firmy w Google Moja Firma warto uzupełnić o słowa kluczowe powiązane bezpośrednio z firmą (np. biuro podróży), świadczonymi przez nią usługami (np. makijaż permanentny) czy oferowanymi produktami (np. zabawki dla niemowląt). Bardzo ważne, by nie upychać kluczowych dla naszego biznesu fraz, lecz rozmieścić je w całym tekście w sposób naturalny. To jedyna słuszna droga, która pozwala podnieść widoczność wizytówki w Mapach Google, a jednocześnie nie narazić się algorytmom Google.
Opinie klientów, którzy odwiedzili Twój lokal, skorzystali z usług bądź zakupili dany produkt są bardzo ważne dla ogólnej kondycji Twojej wizytówki Google. Z trzech prostych powodów.
Po pierwsze, konto, które cieszy się dużą ilością pozytywnych ocen i autentycznych opinii pozostawianych przez klientów – czy też systematycznie dodawanych – to dla Google jednoznaczna informacja – to miejsce istnieje, jest odwiedzane, odpowiada na potrzeby i oczekiwania użytkowników, i dlatego warto je umieścić na czołowych miejscach. Pozytywne komentarze na temat Twojej firmy dowodzą, że jesteś wiarygodny, a to z kolei toruje drogę kolejnym potencjalnym klientom wprost pod drzwi Twojej siedziby.
Po drugie, rzetelne i szczegółowe opinie klientów, które zawierają istotne informacje na temat działalności, także wzmacniają wizytówkę GMF, windując ją wyżej mapach. Być może złapałeś się kiedyś na tym, że po wpisaniu konkretnej frazy, takiej jak poszukiwany produkt, usługa czy miejsce, Google wyświetliło Ci sugestie lokalizacji na podstawie dodanej opinii, a dokładnie jej treści. Po lekturze całego artykułu, zweryfikuj tego typu zdarzenia, wpisując do wyszukiwarki hasła typu: najlepszy fryzjer Kraków, restauracja włoska we Wrocławiu etc.
Po trzecie, dbałość o pozytywny wizerunek firmy. Posiadanie średniej ocen 5,0 to wymarzona sytuacja dla każdego właściciela GMF. W praktyce to jednak pobożne życzenie. Każdy, kto od dłuższego czasu zarządza wizytówką Google, wie, że trzeba się tutaj liczyć zarówno z pozytywnymi, jak i negatywnymi opiniami.
Przed Tobą szybki test kontrolny – 4 kluczowe pytania – które dadzą obraz tego, jak dużą wagę przywiązujesz do prowadzenia wizytówki GMF:
Celem powyższych pytań jest uzmysłowienie, że moderacja opinii w wizytówce Google to praca, gdzie ważna jest zarówno dyspozycyjność, systematyczność, opanowanie czy kreatywność. Jeśli nie czujesz się na siłach, by podjąć się tego zadania, a dobry PR i pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma są dla Ciebie ważne, to zleć tę pracę agencji digital marketingu i PR.
Możliwość publikowania wpisów występuje nie tylko na Facebooku, Instagramie czy LinkedInie… Opcję tę zaobserwować można także w panelu Google Moja Firma. Regularna aktywność w tym obszarze to kolejny istotny czynnik wpływający na pozycjonowanie wizytówki w Google Maps. Brzmi interesująco?! Przejdźmy więc do szczegółów.
Korzystanie z omawianej opcji, wiąże się z możliwością udostępniania klientom rozmaitych informacji, aktualności, ogłoszeń, ofert specjalnych, zniżek, wyprzedaży czy promocji nadchodzących wydarzeń związanych z działalnością firmy. Funkcjonalność ta pozwala zdobywać zainteresowanie klientów przy pomocy tekstu, zdjęć, filmów oraz CTA (Zamów online, Więcej informacji, Zadzwoń teraz itp.).
Tego rodzaju wpisy widoczne są dla użytkowników w kilku różnych miejscach – przede wszystkim:
Zgodnie z informacjami podawanymi przez Google, to czy i jakie wpisy wyświetlą się użytkownikom, dzieje się „na podstawie różnych sygnałów”. Niewątpliwie jednym z „sygnałów” jest… wyszukiwana przez nas fraza. I tutaj sprawa wygląda wprost identycznie jak w przypadku omawianych wyżej opinii internautów. O co dokładnie chodzi?
Jeśli uważnie prześledzisz kilka wpisanych do wyszukiwarki haseł, to zaobserwujesz, że Mapy Google podsuwają podpowiedzi lokalizacji na podstawie (także) fragmentów wpisów! Wobec tego, to jak skonstruowane są wpisy w wizytówce Google Moja Firma – z naciskiem na rozważne nasycenie ich słowami kluczowymi – ma duże znaczenia dla pozycjonowania wizytówki w Mapach Google. Ale znowu – nie przesadzajmy z ilością słów kluczowych.