kobieta-pisze-tekst-o-firmie

Blog Tekst o firmie – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Tekst o firmie – wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Jakie znaczenie ma tekst o firmie na stronie www, w sklepie online lub serwisie aukcyjnym? Czy ktoś w ogóle zwraca na niego uwagę? W jakim stopniu użytkowników interesuje dłuższy bądź krótszy tekst „O nas”? Czy obecność tego elementu w witrynie internetowej ma jakikolwiek sens, czy może pełni on jedynie funkcję dekoracyjną? Sprawdźmy to razem!

 

Opis firmy – jaką rolę odgrywa na stronie www?

Ktoś kiedyś powiedział, że strona internetowa to druga siedziba firmy. Nie możesz więc sobie pozwolić na to, by jakakolwiek opublikowana tam informacja była przypadkowa, nieprzemyślna, byle jaka. To oczywiste, że klienci, którzy wchodzą na Twoją stronę www, nie lądują od razu w zakładce „O nas”. I raczej się to nie zmieni. Powiedzmy sobie szczerze, historia i misja firmy to zazwyczaj ostatnie informacje, jakich konsumenci potrzebują do szczęścia. Liczy się oferta – poszukiwany produkt bądź usługa i dane na ich temat.

Czy to oznacza, że tekst opisujący firmę zajmuje ostatnie miejsce w hierarchii odwiedzających Twoją stronę? Czy waga treści o firmie dla przeciętnego konsumenta jest niewielka? Niezupełnie. Dlatego też nie poprzestawaj na 2-4 sztampowych akapitach, streszczających w sposób przeciętny i monotonny charakter prowadzonej działalności. „O firmie” to miejsce idealne, aby zabłysnąć, uchylić rąbka tajemnicy. Podzielić się czymś, o czym nie mówisz w komunikatach marketingowych. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby potencjalni klienci, partnerzy handlowi, pracownicy, a nawet konkurencja patrzyli z podziwem na oryginalność opublikowanych materiałów. Mam tu na myśli zarówno warstwę tekstową, jak i graficzną.

 

Zakładka o firmie – kiedy się przydaje?

Czas, czas, czas i jeszcze raz czas! Chyba nikt z nas nie chce tracić czasu na wsłuchiwanie się w opowieści o firmie. Zwłaszcza, kiedy te są bardzo długie i nużące lub przeciwnie zaskakująco krótkie i mało atrakcyjne. Musisz wiedzieć, że takim tekstem wizerunkowym nic nie zyskasz. A jest, o co zabiegać, bowiem do zakładki „O nas” zagląda coraz więcej osób. Przekaz w niej zawarty nie jest więc czymś totalnie zbędnym.

Osobiście jestem przekonana, że informacje o firmie stanowią bardzo ważny element, którego nie powinno zabraknąć na żadnej stronie internetowej. Ciekawie przedstawione: historia i misja firmy, wartości, tradycje, działania CSR, kluczowe decyzje czy zmiany – to wszystko składa się na tzw. brandtelling, czyli opowieść marki. Nawet jeżeli wychodzisz z założenia, że większość klientów nie czyta tekstu o firmie, to niepodważalny jest fakt, że zwracają oni uwagę na jego obecność. Po co? Ponieważ to właśnie ta treść, pozornie nieprzydatna, pozwala klientom poznać firmę bliżej, rodzi zaufanie i wiarygodność, a w efekcie zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Tutaj pokazujesz, na ile poważnie traktujesz swoich klientów.

 

Opis firmy – przykłady

Stworzenie tekstu o firmie nie wydaje się trudnym zadaniem. W końcu co skomplikowanego może być w opracowaniu kilku, kilkunastu zdań na temat działalności, którą sam zakładałeś, współtworzyłeś, w której pracujesz trzy, pięć, dziesięć lat, a więc znasz ją, mówiąc kolokwialnie, na wylot. Napisanie opisu firmy nie wymaga robienia researchu – co to, to na pewno! Tak myśli wielu… Skąd wiec tyle wyszukiwań haseł, zarówno ogólnych, typu: o firmie przykładowy tekst, opis firmy przykład, opis przedsiębiorstwa, jak i bardziej sprecyzowanych, np. opis firmy budowlanej wzór, opis firmy transportowej, opis firmy produkcyjnej? Jak to wytłumaczyć? Nie tłumaczyć – taka jest rzeczywistość. Szukamy dróg na skróty. Kiedy jednak dostępne „inspiracje” nie są zadowalające lub prace nad treścią trwają zbyt długo, odczuwamy bezsilność. Szybko uzmysławiamy sobie, że to zadanie nas przerasta i zwracamy się o pomoc do agencji PR. Często to właśnie one wykonują to zadanie za nas.

 

Prezentacja firmy – jak sprawić, by nie wiało nudą?

Informacje o firmie powinny być autentyczne, rzeczowe i wyważone. Bazuj na faktach i za wszelką cenę pozostań szczery, ale nie zuchwały. Posługuj się językiem, który emanuje naturalnością, pozytywną energią, a nawet subtelnym humorem. Porzuć formalne, sztywne zwroty – takim stylem nikomu nie zaimponujesz, nie mówiąc już o przekonaniu użytkowników do swojej oferty bądź nawiązania współpracy. Unikaj powielania schematów. Postaraj się, aby tekst w zakładce „O firmie” był wartościowy oraz w pełni oryginalny. Nie korzystaj więc z fragmentów, które spodobały Ci się u innych, a tym bardziej nie łącz ich w jedną całość. Efekt będzie co najmniej kiepski, a Twoje zachowanie zupełnie nieprofesjonalne. Zastanów się, czy Twoja firma nie zasługuje na więcej niż tylko przeciętność i na to, aby nie być wrzucaną do jednego worka…

Udostępnij

Zapisz się do newslettera

Będziemy Cię informować, gdy na naszym portalu pojawi się nowa publikacja,
a także o specjalnych ofertach partnerów serwisu.